Прагнення зберегти довкілля, подовжити власне життя та його якість мотивує ріст попиту серед споживачів на натуральне, якісне і більш безпечне. Харчові продукти, будматеріали, побутова хімія, вироби для оздоблення оселі, косметика, туризм – все це стало частиною екологічного тренду і вимагає відповідного ставлення до ведення бізнесу. Кількість екообізнаних споживачів збільшується з кожним роком. Вони уважно вивчають склад продуктів, маркування, характеристики товарів чи приладів, читають публікації, щоб бути ще більш екообізнаними у цій сфері. Адже кожен, хто віддає перевагу екопродукції, робить свій маленький внесок у збереження планети, покращує економіку своєї країни, тому що підтримуєте сумлінних виробників, а також дбає і про власне здоров’я.
Екологічність наразі – це сучасний тренд на всіх ринках. За останні 15 років кількість людей, які постійно споживають екопродукт, зросла більш, ніж в п’ять разів і перевищила 700 млн. осіб по всьому світу.
Люди купують не лише екопродукти, а й одяг з натуральних тканин, роблять еко-меблі у свої помешкання та навіть купують еко-машини.
Еко-продукція - в чому особливість
Не секрет, що більшість продуктів, що пропонують нам в магазинах, проходять спеціальну хімічну обробку, вирощуються з використанням пестицидів, гербіцидів, антибіотиків та інших шкідливих препаратів. Багато продукції містить різні добавки та ГМО, що шкодять здоров’ю.
Альтернативою цьому є органіка — продукти, які вироблять без використання хімічних засобів. Виробництво таких продуктів контролюється на кожному етапі, починаючи від вирощення сировини до доставки готової продукції до точки продажу. Також органічна продукція, перш ніж потрапити до споживача, проходить ряд аналізів на підтвердження її якості і відповідності вимогам. Як результат, споживач отримує натуральні та екологічні продукти.
Завдяки органічному виробництву продукти зберігають в собі всі корисні компоненти, що є надзвичайно цінними для здорового харчування.
У серпні 2018 року в Україні ухвалили закон, за яким жоден бренд не має права додавати до своєї продукції чи назви приставки «еко», «органік» чи «біо» та продавати її без отримання відповідного сертифіката. Отримання сертифіката дозволяє використовувати на товарах спеціальних лого - маркування. Тобто простий спосіб переконатися в екологічності продукту — це перевірити наявність еко маркування.
Екомаркування - як виглядає
Екологічне маркування – це твердження, у якому зазначені екологічні аспекти певних товарів.
Екологічні маркування можуть бути наведені у вигляді фраз, символу чи зображення на етикетці або упаковці, у технічній документації, рекламних матеріалах тощо. Екологічне маркування в стислій і доступній формі інформує споживачів про перевірені та підтверджені екологічні характеристики або переваги об’єкта маркування.
Екологічне маркування має широку сферу застосування – від продуктів харчування, промислових товарів, будматеріалів до об’єктів нерухомості та послуг. Загальні принципи та методи його застосування викладені в міжнародних стандартах серії ISO 14020 «Екологічні марковання та декларації». Ця серія стандартів упроваджена до української національної системи стандартизації шляхом тотожного перекладу і має пряме застосування (серія ДСТУ ISO 14020).
Приклади екомаркування
Як визначити, що куплений товар є екологічно дружнім
- Перевірте наявність екологічної марки
Якщо ви купили сертифікований товар, то це свідчить про доброчесність виробника та екологічність виробництва.
- Перевірте правдивість екологічної марки
Зробити це можна через додаток Ecolabel Guide — він розпізнає екомаркування з фото. В ньому можна перевірити правдивість сертифікату не виходячи з магазину. Наприклад, обиріть товар, наводедіть на нього камеру та отримайте коротку інформацію про відповідне екомаркування.
- Перевіряйте склад
Перш за все, звертайте увагу на склад продукції: це стосується як харчових продуктів, косметичних засобів, так і товарів з деревини та деревної маси. Описи всіх незнайомих компонентів можна знайти в мережі інтернет. Однак натуральний склад не завжди гарантує, що товар виготовлений екологічним шляхом, що його виробництво дійсно не шкодить або мінімізує негативний вплив на довкілля.
Разом з тим, інколи неможливо перевірити, чи дійсно ви купуєте безпечні товари. Тож, або обирайте сертифікований продукт, або є ще один метод – обирати виробників, яким ви вірите. Це можуть бути невеликі фермерства та приватні виробництва, які намагаються зменшити або зовсім не використовувати хімічні добавки. Та, на жаль, підтвердити це відповідними сертифікатами вони не можуть.