Увага світової громадськості до біопродукції неухильно зростає. Таке ставлення зумовлене не лише турботою про навколишнє середовище, а й піклуванням про власне здоров’я. Україна не стоїть осторонь цієї тенденції – з кожним роком органічна продукція набирає все більшу популярність серед населення. Вітчизняний споживач стає обережнішим та вимогливішим при виборі продуктів харчування. Як наслідок, зростає чисельність фермерських господарств - виробників продуктів органічного походження.

Що таке органічна продукція?

Органічна продукція – це натуральні товари, отримані в результаті сертифікованого органічного виробництва. Основними видами органічної продукції є молоко та молочна продукція, овочі, фрукти та гриби, круп’яні і зернові вироби, борошно, насіння, соки, напої, пасти, консервовані продукти, яйця, м’ясна продукція, олія, прянощі та спеції, цукор, хлібобулочні вироби, вареники та пельмені, шоколад, мед та чай. Під час виробництва еко-продуктів не застосовують жодних хімічних добрив, пестицидів, генетично-модифікованих організмів (ГМО) або консервантів.

Чому органічні продукти коштують дорожче?

Щоб стати виробником органічної продукції, потрібно регулярно проходити складну і дороговартісну систему сертифікації.

Далеко не кожна бабуся в селі може стати постачальником органічних яєць, молока або м’яса на український ринок. Адже для цього вона має пройти перевірку уповноваженого органу сертифікації. Цей орган проведе ретельне дослідження продукції, з’ясує, чи використовувалося органічне насіння, чи оброблялися товари пестицидами, чи контактували на складі з неорганічними продуктами та чи могли потрапити в упаковку шкідливі речовини. В залежності від галузі така перевірка може тривати від десяти тижнів до трьох років. Середня вартість: 60-70 тис. грн..  Якщо під час контролю якості не виявлено жодних відхилень від стандартів – інспекція видає власнику спеціальний сертифікат, що гарантує екологічність продукції. 

Українські виробники органічної продукції

“Organic Milk”. Перший в Україні завод з виробництва органічної молочної продукції з власної сировини. Компанія має свої поля, ферми, лабораторії, переробні заводи. Тож вона самостійно забезпечує повний цикл виробництва від вирощування кормів, утримання поголів’я м’ясо-молочного стада до переробки молочної сировини та виробництва кінцевого продукту споживання.  Всі етапи сертифіковані та знаходяться під контролем “Органік Стандарт”.  Об’єми переробки складають близько 35 тонн молока на добу, з якого виготовляють кефір, йогурт, масло, сметану, сир тощо. 
“Organic Chicken”. Торгова марка належить фермерському господарству “Домашня курочка”. Це найбільший виробник органічних яєць в Україні. Тут утримується близько 24 000 курей. На відміну від звичайних птахофабрик, де кури утримуються в клітках, в “Organic Chicken” є власні фермерські поля для вільного вигулу курей. Птахи споживають лише органічні корми, жодних пестицидів, гербіцидів, гормонів росту та домішків. 

“Organic Meat”. Щодоби на заводі переробляється 3 т сировини і виготовляють близько 40 видів готової сертифікованої органічної продукції. Компанія випускає м’ясні товари винятково з власної сировини і за власною рецептурою. Це тривалий та трудомісткий процес. Близько року персонал відпрацьовував технологію виробництва ковбаси без фосфатів, нітритів, усіляких інших добавок і ароматизаторів.

“Сквирянка”. Бренд спеціалізується на виробництві органічних круп, таких як гречка, вівсянка, кукурудзяна крупа, борошно та пластівці. Щомісячно переробляє близько 4500 тонн зерна. Понад 40% виробленої продукції експортується до країн ближнього та дальнього зарубіжжя. 

“Золотий пармен”. Компанія спеціалізується на вирощуванні елітних сортів яблук, чорної смородини, овочів та зернових культур. У 2012 році отримала сертифікат органічного виробника “Органік Стандарт” і запустила цех з виробництва натуральних соків прямого віджиму. Серед них мікси яблука з морквою, гарбузом, буряком, смородиною та березовим соком. Усі вони вироблені з власної сировини. 

Відмова від хімічних добрив, пестицидів, генетично-модифікованих організмів (ГМО) та консервантів – це новий етап в розвитку харчової промисловості. Не економте на власному здоров’ї – споживайте органічну продукцію.